2010. szeptember 18., szombat

Kiállításajánló: Kővágó Nagy Imre: TEST-KÉPEK


2010. szeptember 19., 19:00: Kővágó Nagy Imre: TEST-KÉPEK –  az első évad kortárstánc ihlette festmények kiállítás megnyitója
 


színek, vonalak szerelmese, én
él bennem a megörökíteni vágyás
kényszerképzetek
életet lehelni vonalakba, formákba
néha tömöríteni, néha boncolgatni
folyik a leképezés, versenyfutás
szemlélődő, sztoikus lélek, zenei impressziók által témákat hoz a felszínre, életre keltve
tomboló élmények kavarognak…” (Kővágó Nagy Imre)




Gödöllei Anna interjúja a Bakelit blogoldalán, a http://bakelitstudio.blogol.hu/?online

'Az emberi test formái érdekelnek mozgás közben' - Néhány kérdés KNI-hez új kiállítása kapcsán


Színes és lendületes eseménynek ad helyet a Bakelit szeptember 19-én, ahol Kővágó Nagy Imre kortárstánc ihlette festményeinek kiállítás megnyitója lesz este 19:00-kor. A képekről és saját magáról kérdeztem Imrét.

Mit jelent az, hogy képkészítő vagy?
KNI: Nem használnám magamra azt, hogy festő vagy fotós, pláne azt, hogy művész. Ez utóbbi kifejezés szerintem már értékét vesztette, sőt néha pejoratív. A képkészítő egyszerű és fedi a valóságot.

Mit lehet tudni a 'TEST-KÉPEK' projektről? Úgy tudom, táncosokról készítettél sorozatokat...

KNI:
Három éve kezdtem el kortárs táncelőadásokat, próbákat és kurzusokat fotózni. A sorozatokat tanulmánynak szánom a test-formákról mozgásban és egymás kölcsönhatásában. Tavaly tavasszal jutottam odáig, hogy ismert és kevésbé ismert, remek táncosokkal közös képeket alkossunk. Most nyáron a Bakelitben a testfestés fotók készítésével zárult az első etap.

Szeptember 19-én lesz a 'TEST-KÉPEK – az első évad' kiállításod megnyitója a Bakelitben. Milyen képeket láthatunk majd?

KNI:
Több, mint húsz kép lesz kiállítva a Hangárban, de részletekbe nem mennék bele. A megnyitón ott lesz Bicskey Lukács (KNI), lesz kortárstánc performansz és videóvetítés a fotókból. A festményeken még nem, de videón és tablón minden közreműködő jelen lesz.
Van kedvenc képkészítőd?

KNI: Olyan, hogy kedvencem, nincs. Sok képet szeretek. Egyébként mindenkit tisztelek, aki tevékeny.

A megnyitóra a belépés ingyenes, mindenkit szeretettel várunk!

Gödöllei Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...