2010. október 30., szombat

Rising Sound - Japanese New Music Festival az A38 Hajón

Rising Sound - Japanese New Music Festival: Acid Mothers Temple SWR, Ruins Alone, Zoofy, Akaten, Zubi Zuva X, Kawabata Makoto solo, Tsuyama Atsusi solo, Pozvakowski, DJ Case
2010. november 1., hétfő 19h
A38 Hajó – Petőfi híd budai hídfő
Belépő elővételben: 1000 Ft, a fellépés napján: 1500 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján (www.a38.hu), illetve az összes ismert jegyirodában. 
Az A38 Hajó japán zenei sorozatában ezúttal a Japanese New Music Festival, a kortárs japán kísérleti zene sajátos "utazó cirkusza" lép fel. A JNMF voltaképp három zenészből áll, és ők alkotnak az este folyamán hét különböző formációt. Ez a három úriember azonban nem akárki: Tsuyama Atsushi és Kawabata Makoto a pszichedelikus-noise-free-drone-rock zenekar, az Acid Mothers Temple basszusgitárosa és gitárosa. Hozzájuk csatlakozott Yoshida Tatsuya, a Zeni Geva és a Ruins dobosa, a japán szcéna egyik legnagyobb újítója. Az este folyamán ők hárman, a hét fomációval a kortárs experimentális muzsika szinte minden stílusát és műfaját lefedik a hangszer nélküli "zippzárzörej"-zenétől a legsúlyosabb drone-zúzdákig. 
A38
http://www.a38.hu/?p=programok&id=2304 
Az elhangzó műsor: 
Acid Mothers Temple SWR
Az est legnagyobb és legismertebb neve talán az Acid Mothers Temple, ez a zenei kísérletezést a szélsőségig vivő pszichedelikus noise-rock zenekar, aminek egyfajta sűrítménye lép fel SWR néven. Brutális erejű, vad elszállásokkal, széttorzított gitárokkal operáló, egészen egyedi trió képviseli az AMT szellemiségét. 
Zubi Zuva X
A trió nem csupán noise zúzdára képes, rommá torzított hangszereken. A Zubi Zuva X formáció  a három úriember a capella előadását takarja, ami egyszerre épít az európai énekes és kórushagyományra, a szinte követhetettlen poliritmiára és a nonszensz humorra. Ezekből az alapanyagokból gyúrnak nem mindennapi elegyet. 
Akaten
Az Akaten talán az egész este „legszórakoztatóbb”  produkciója, a szó hagyományos értelmében. A zenészek eldobják hangszereiket, és „talált térgyakkal” hoznak létre zenei szövetet és kompozíciókat. Fésű, zippzár, fogkefe vagy olló – a leghétköznapibb használati tárgyban is meglelik a muzikalitást. „Költséghatékony zörejzene, avagy szatócsbolt-punk” - mondják az Akaten tagjai, a minimális befektetés-maximális kifejezés jegyében. 
Zoffy
A Zoffy, Tsuyama és Kawabata duója talán a „legklasszikusabb” az est formációi közül. Természetesen ez a klasszicizmus is igen messze áll a szó hagyományos értelmétől. Tradicionális rockszámok dekontstruktivista feldolgozásai, mindez kiegészülve az európai dalkinccsel, ironikus humorral, zenetörténeti paródiákkal, rózsaszín gitárral és fapofával előadott marháskodással. 
Tsuyama Atsushi solo
Az Acid Mothers Temple brutális basszusjátékáról elhíresült tagja éppúgy nagyszerű énekes és gitáros. Szólóestjein e három „hangszert” kombinálja és hoz létre meglepő hatású progresszívrock-metál-tradicionális blues kotyvalékokat. 
Kawabata Makoto solo
Kawabata az Acid Mothers Temple gitárosa, vad futamairól elhíresült tempókirály, a kegyetlenül torzított hangok nagymestere, a drone-nagymester. Elkötelezetten experimentális játéka, a hangszerből előcsalogatott szónikus hangszőnyegei, elsőrangú technikája nem véletlenül teszik a japán színtér egyik legeredetibb zenészévé. 
Ruins Alone (Yoshida Tatsuya solo)
Az 1980-as évek közepén (!) alakított japán duó, a Ruins egyedülálló dob-basszus felállású  produkció: vitális, gyors és erőteljes számok, a lehető leglecsupaszítottabb hangszerelésben. Yoshida mág ezt is képes tovább egyszerűsíteni, szóló dobkoncertjén elektronikus basszus-samplingeket használva. 
Fellépők
Kawabata Makoto: gitár, hangok, ének zörejek
Tsuyama Atsushi: basszusgitár, hangok, ének, zörejek
Yoshida Tatsuya: dob, ütősök, ének, zörejek 
http://www.acidmothers.com/cgi-bin/live/liveen.html
http://www5e.biglobe.ne.jp/~ruins/eng/ex_jnm.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...