2010. augusztus 7., szombat

„Nem tudok elszakadni a népzenétől” – Interjú Rúzsa Magdival

„Nem tudok elszakadni a népzenétől” – Interjú Rúzsa Magdival

A második napon a Balkáné a főszerep. Ruzsa Magdi és a szerb Boban Marković Orkestar nem először lépnek fel együtt, és most az Ördögkatlan Fesztiválon is megmutatják, mire képes az átütő erejű délszláv muzsika. A vajdasági énekesnővel a koncert előtt beszélgettünk.

Horváth Dóra: Lesz újdonság a koncerten?
Rúzsa Magdi: Igazából nem, mert ha Boban Markovićék vendége vagyok, akkor általában ugyanazt a műsort visszük. Három régi szláv dalt énekelek majd, de úgy tudom, hogy az ő műsorukban lesz egy kis újítás.
H. D.: Egy ekkora rezesbandával gondolom egészen más érzés fellépni…
Rúzsa Magdi: Akkor is mindig zenekarral lépek fel, ha önálló Rúzsa Magdi-koncertről beszélünk. Igazából én ezt szeretem, hiszen ilyenkor a színpadon belül mindig történik valami, tudjuk egymást inspirálni. Boban Markovićékkal fellépni a hangszerek és a ritmika miatt más. Ez egy másik kultúra zenéje, másfajta hangzás. Persze én nem véletlenül csinálom ezt, hiszen gyerekkorom óta ebben a zenében élek.
H. D.: A zenekar és közted gondolom természetes módon adódott a kapcsolat.
Rúzsa Magdi: Persze, nagyon jóban vagyunk, tiszteljük egymás zeneiségét. A zenekar nagyon tehetséges emberekből áll, akik bár elsősorban fújnak, gyönyörű harmóniákat tudnak fölém énekelni. Remekül tudunk együtt dolgozni, ilyenkor pár perc alatt össze tudjuk rakni a műsort a backstage-ben.
H. D.: Megtaláltad azt a zenei világot, amiben igazán jól érzed magad?
Rúzsa Magdi: Én a legjobban a rockzenét szeretem, de nem mondok nemet egy ilyen fölkérésre sem. Az első találkozásom a zenével tulajdonképpen a népzenén keresztül történt, nem tudok, és nem is akarok elszakadni tőle. Nekem berögződtek olyan éneklési szokások, amelyek elsősorban a népzenére jellemzőek, és ez nagyon izgalmassá teszi például azt is, amikor rockzenét éneklek.
H. D. Milyen stílusokból tudsz meríteni?
Rúzsa Magdi: Mindenevő vagyok, a különféle mantráktól kezdve a komolyzenén át a jazzig bármi tud inspirálni, ami jó. Inkább az a lényeg, hogy mik azok a dalok, amikről azt érzem, hogy megérintenek – és ilyeneket akár a rádióban is hallhatok.
H. D.: Vidéki lányként közelebb állnak hozzád az Ördögkatlanhoz hasonló, „természetközeli” fesztiválok, mint mondjuk egy exkluzív városi fellépés?
Rúzsa Magdi: Mind a kettőnek meg van a szépsége. Nagyon szeretem a természet közelségét, de a nagyszínpadoknak is megvan a varázsa, és úgy érzem, ott is teljesen ki tud törni az én énem. Szerintem az a lényeg, hogy színpadon legyek, és nem az, hogy hol van az a színpad.

1 megjegyzés:

  1. "Szerintem az a lényeg, hogy színpadon legyek, és nem az, hogy hol van az a színpad."

    Imádom ezt a csajt!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...