2010. február 23., kedd

Interjúrészlet John Mackay-jal a Royal Shakespeare Company tagjával

G.G.: Hogyan kerültél az RSC társulatához?

John Mackay: Akkor jöttem ide, amikor Michael Boyd átvette a művészeti vezetést. Mikor hazajöttem Tokióból, ahol hét évet éltem, az első darab, amit láttam Skóciában egy Michael Boyd által dramatizált és színpadra állított Janice Galloway: The Trick is Keep breathing című mű volt. Nagyszerű volt, a legjobb, amit valaha láttam. Aztán láttam vele egy interjút, amely szintén nagy benyomást gyakorolt rám. Majd elmentem színész iskolába..

G.G.: Michael Boyd miatt kezdtél el színészkedni?

John Mackay: Nem, már korábban is érdekelt a színház, de ezután a skóciai előadás után Michael Boyd átvette az RSC-t, majd 2003 nyarától ő lett az első számú művészeti vezető és elkezdte kialakítani a társulatát, keresni kezdett színészeket. Véletlenül eljött megnézni egy darabot, amikor éppen az Ahogy tetszik egy szerepét játszottam. Ezek után írtam egy levelet neki, majd kaptam egy válaszlevelet és egy hívást az asszisztensétől, hogy leülhetünk beszélgetni. Úgy tűnik, látott bennem fantáziát, hisz azóta a társulat tagja vagyok.

G.G.: A színház találja meg a színészeket, vagy a színészek a színházat?

John Mackay: Mindkettő működik. Ha az új társulatot nézed, melyben 40-44 színész játszik, és megkérdeznéd őket, hogyan kerültek ide, mindenkinek más lenne a története. Sok fiatal színész itt akart dolgozni. Nekik jó hely, mert sokszor színpadra léphetnek, még ha kicsi is a szerepük, de mellette sok embertől tanulhatnak, akár a legjobbaktól is. Vannak mások, köztük én is, akik egy rendező miatt csatlakoznak a társulathoz.

G.G.: Említetted, hogy Tokióban is éltél. Egy ekkora világváros után hogyan éled meg a kiszakadást, hogy most egy kisvárosban kell élned és dolgoznod?

John Mackay: Sok minden attól függ, hogy az életed mely periódusában vagy. Tokióban a 20-as éveimben voltam. Egy amerikai egyetemnek kellett dolgoznom. Színházba úgy kerültem, hogy megismertem egy amerikai nőt, aki javasolta, hogy színészkedjek. Londonban is más élni, bár nem teljesen az én stílusom. Ehhez képest Stratford? Az RSC státusza magas. Minden, amit itt csinálunk, bemutatásra kerül Londonban is. Mellette a világ nagyvárosaiban, New York, Moszkva, teszünk vendégszerepléseket és nem utolsósorban a társulat is nemzetközi. Magas szintű munka folyik itt. Kisvárosnak tűnik, de a színház szempontjából nagyváros, kiemelkedő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...