2010. május 17., hétfő

Megnyítószöveg: Délibáb: Biró Roland

 Altnőder Emese, Biró Roland és Fazakas Gyula, Délibáb című kiállításán elhangzott megnyitószöveg.

Az úgy  volt,  hogy Mesivel és Gyulával arra jutottunk nagyon kényelmetlenül éreznénk magunkat, ha valaki más nyitná meg a kiállítást és egy híres ember mellett kellene  feszengenünk így lett az, hogy én nyitom meg.

El is kezdtem töprengeni mi is legyen a koncepciója a szövegnek:

Volt olyan ötletem, hogy performansz keretében meztelen lányok ugrabugrálnak csillagszóróval a kezükben magyar népdalokat énekelve.

Beugrott az is, hogy magam mellé rakok egy nagy héliumos palackot és folyamatosan szippangatva a gázt kellemes szoprán hangon mondom magamét.

Az is felvetődött bennem, hogy beszélek a képekről, képeinkről, az alkotókról de hát itt vagyunk és borozgatás közben, ami a megnyitó után jön,  sokkal oldottabban megtehetjük.

Eszembe jutott, hogy elmesélem miért is délibáb a címe a kiállításnak. Mi is pontosan a délibáb vagy más néven fata morgana és mi köze ennek Artúr király nővéréhez, aki egyszerre volt boszorkány és tündér. De erről is letettem, olyan okoskodós lenne. 
Az is felmerült, hogy egy virtuális megnyitó lenne internetről letöltve kisfilmbe csomagolva.
Volt egy olyan változat is, amit egy kis füzetbe írtam miközben Marcival kint voltunk az udvaron de azt sajnos elhagytam...Bár lehet, hogy ott van még Marci füle mögött a kispolcon.

Volt egy olyan tervem is  hogy csak egy négybetűs szó lenne az egész ami p-vel kezdődik. Ezzel talán nevezhetnék a Guiness rekordok közé utána is néztem, de nem sikerült kiderítenem van-e ilyen kategória.

Végül úgy döntöttem, beszámozom a változatokat és itt a megnyitón rábízom a választást Istenre vagy a sorsra vagy a szerencsére (ki-ki döntse el, hogy is van ez)  fogok egy dobókockát és lesz, ami lesz.

Mekkora mázli !

pipa

A kiállítást ezennel megnyitom!
Szeretnék köszönetet mondani Jankónak, Ferinek,  Márknak és természetesen Balázsnak, akik nélkül nem jött létre volna mindez.
Kellemes nézelődést !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...