2011. május 30., hétfő

Június a balett hava az Operában

Június a balett hava az Operában



Június 25-én ér véget a budapesti dalszínház 2010/2011-es szezonja. Az Operaház igazi balettparádéval köszönti a nyarat és búcsúztatja az évadot: a műsorkínálatban három különféle stílusú sikerdarab a Magyar Nemzeti Balett előadásában. A szezon utolsó havában tizennégy előadással várja a közönséget az Operaház balett társulata.

Örvényben című modern estjük igazi kikapcsolódást ígér: öt modern balettet mutatnak be egy estén. A halál és a lányka, az ismert Schubert-muzsikára komponált Robert North-koreográfia ma már modern klasszikusnak számít, ám máig lenyűgözi a közönséget. A további négy előadás szintén különleges: Myriam Naisy A szerelem és a lány című alkotása kifejezetten a Magyar Nemzeti Balett számára készült; Krzysztof Pastor Wie lange noch? című koreográfiáját „élő hangra” adják elő a művészek: Kurt Weill dalát a színpadon operaénekes adja elő a színpadon, a táncosok mellett. A feltörekvő nemzedék egyik legjelentősebb tehetségének tartott alkotó, az angol David Dawson az On the Nature of Daylight című poétikus kettőst Max Richter azonos című zeneművére koreografálta. Lukács András, a fiatal hazai koreográfusnemzedék tagja rövidebb lélegzetű kamaraműveivel már sok sikert aratott. Az est legfiatalabb koreográfusának első, az Operaház számára készített egyfelvonásosa kerül színre – műve az est címadója. Az Örvényben június 9-én, 12-én és 18-án lesz műsoron.
A társulat a legkisebbeket Hófehérke és a 7 törpe című nagysikerű mesebalettel várja. Ifj. Harangozó Gyula koreográfiája töretlen népszerűségnek örvend a 2004-es bemutató óta. A Grimm testvérek meséje Velich Rita jelmezeiben, Kentaur szenzációs díszleteiben, Kocsák Tibor szórakoztató zenéjére elevenedik meg. Június 1-jén, 2-án egy-egy, 4-én és 5-én két-két előadásra válthat jegyet a közönség.
Egy másik meseszerző, a nagy Shakespeare örökérvényű drámája, Rómeó és Júlia szerelmi története kerül színre június 22-én, 23-án, 24-én és 25-én. Seregi László, a hazai balettélet doyenje Shakespeare-trilógiája első darabjának bemutatója előtt nyilatkozta: „Tudom, hogy merészség, de nem kevesebbet tűztem ki célul magam elé, mint hogy Shakespeare veretes sorait táncba költsem át. Ezért képesnek kell lennem, hogy érzelmileg felfokozott módon alkossak, ezt átadjam a táncosoknak, akik a közönséghez közvetítik művemet.” – nos, a vállalkozás sikerült, amit a nézők szűnni nem akaró lelkesedése bizonyít.
A júniusi estek előadásain a Magyar Nemzeti Balett vezető szólistái és fiatal tehetségei egyaránt lehetőséget kapnak, hogy művészetükkel újabb híveket szerezzenek a balett rajongóinak, a Seregi-műben pedig a teljes társulat szerephez jut.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...